Dag 4: Happy Sunday - Reisverslag uit Svalyava, Oekraïne van YouSee-Zeewolde - WaarBenJij.nu Dag 4: Happy Sunday - Reisverslag uit Svalyava, Oekraïne van YouSee-Zeewolde - WaarBenJij.nu

Dag 4: Happy Sunday

Door: YouSee-Zeewolde

Blijf op de hoogte en volg YouSee-Zeewolde

27 Juli 2014 | Oekraïne, Svalyava

Weer ff een update vanuit Svalyava. Vandaag natuurlijk een mooie dag, de zondag. En geen zondag zonder een kerkdienst.
Gelukkig hebben ze er rekening mee gehouden dat we zaterdag een lange avond bij een kampvuurtje hebben gehad, de dienst begon namelijk pas om 13:00.
Voor een deel van de groep was het de eerste keer in een kleine Oekraïnse kerk. Een ervaring die ons lang bij zal blijven. Ondanks dat het een kleine gemeente was, merkte we een grote passie.
Tijdens de dienst werden Oekrainse liederen gezongen en Slavic had zijn preek voor ons vertaald (via Google Translate…).
Als afsluiting van de dienst hebben wij, als groep, 3 bemoedigende liederen toegezongen en hebben we het meegebrachte cadeau gegeven.

Na de lunch gingen we richting een opvanghuis in de omgeving. Hier worden kinderen met een leeftijd van 4 tot ongeveer 14 jaar opgevangen vanwege een vervelende thuissituatie.
Hier hebben we 2 uur lang de kinderen een fantastische middag gegeven. We hebben intensief met de kinderen gespeeld en gechillt. Dit was voor iedereen een hele mooie ervaring om als groep mee te maken.
(Helaas mogen we geen foto’s van de kinderen op FB plaatsen). Bijna op het eind kwam een flinke bui opzetten en werden de kinderen naar binnen gehaald en wij gingen op huis aan voor het avondeten.

Vanwege de Oekrainse planning moesten we opschieten met het avondeten want na een half uurtje kwamen de gemeenteleden naar ons voor een soort van high tea. Iedereen had wat lekkers meegenomen en tijdens de avond zongen we elkaar liederen toe in onze eigen taal. Na een paar uurtjes gezelligheid gingen de gemeenteleden weer naar huis en was er voor ons weer tijd voor het gebruikelijke kampvuurtje met goede gesprekken.
Wel op tijd naar bed want de wekker zal ons vroeg wekken.

Hoogachtend,

[handtekening]

Marijn en Lennart

YouSee-Zeewolde

NL - Een groep jongeren uit de kerk de Schuilhof gaan aankomende zomer een bezoek brengen aan Svalyava, Oekraïne. EN - A group of young people will be visiting Svalyava, Ukraine this summer. Missie NL - Organiseren van verschillende activiteiten voor de gemeente in Svalyava, Oekraïne. EN - Organizing different activities for the community in Svalyava, Ukraine. Beschrijving Deelnemers / Participants: - Jenina Kingma - Berdien Kingma - Eric Wubs - Douwe Aikema - Robin van der Wal - Gerdien de Bruijne - Rianda Tuin - Peter Links - Bram Smit - Carla van Baardewijk - Mirjam Wubs - Lisette Folkersma - Theo Kalsbeek - Esther van der Wal - René Tuin