Dag 1: File leed(vermaak) - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van YouSee-Zeewolde - WaarBenJij.nu Dag 1: File leed(vermaak) - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van YouSee-Zeewolde - WaarBenJij.nu

Dag 1: File leed(vermaak)

Door: YouSee-Zeewolde

Blijf op de hoogte en volg YouSee-Zeewolde

24 Juli 2014 | Nederland, Zeewolde

Vandaag is het zover de reis naar Svalyava, Oekraïne begint.

We vertrekken om 7 over 5 vanaf de parkeerplaats van De Schuilhof richting onze eerste bestemming het hotel in Hongarije.

Het eerste gedeelte Nederland/Duitsland verloopt voorspoedig, paar ongelukken op de andere weghelft en wegwerkzaamheden op onze weghelft maar verder konden wij lekker doorrijden. Maar helaas het tij keert.

Rond uur of half 1 kunnen wij geen kant op, alles staat stil. Mensen stappen uit of nemen de vluchtstrook om de eerst volgende afslag te nemen. Enkele kilometers voor ons blijkt er een ongeluk gebeurt te zijn met een vrachtwagen en enkele personenauto's (vrachtwagen door de vangrail).

Hier begint ons file leed(vermaak). Voetballen en gitaren komen uit de busjes en we beginnen wat te voetballen en spelen wat deuntjes. Wij maken wat praatjes met Nederlanders en proberen wat meer informatie in te winnen bij onze duitse mede automobilisten. 5 uur later nog steeds op dezelfde plek en geen meter opgeschoten.

Enkele van ons pakken de meegebrachte sjaaltjes, sambaballen en helmpjes en gaan voor ons vermaak en dat van onze mede filegangers Nederland promoten bij onze oosterburen. Leuke reacties en hartelijk gelachen. Klein uurtje later kunnen we eindelijk weer rijden en rijden we naar de dichtstbijzijnde tankstation en burgerketen om bij te tanken. Waarna wij onze reis vervolgen naar het hotel.

2 uur 's nachts eindelijk aangekomen bij het hotel na een lange dag. Morgen weer vroeg op om het laatste stukje af te leggen naar Svalyava, Oekraïne.

YouSee-Zeewolde

NL - Een groep jongeren uit de kerk de Schuilhof gaan aankomende zomer een bezoek brengen aan Svalyava, Oekraïne. EN - A group of young people will be visiting Svalyava, Ukraine this summer. Missie NL - Organiseren van verschillende activiteiten voor de gemeente in Svalyava, Oekraïne. EN - Organizing different activities for the community in Svalyava, Ukraine. Beschrijving Deelnemers / Participants: - Jenina Kingma - Berdien Kingma - Eric Wubs - Douwe Aikema - Robin van der Wal - Gerdien de Bruijne - Rianda Tuin - Peter Links - Bram Smit - Carla van Baardewijk - Mirjam Wubs - Lisette Folkersma - Theo Kalsbeek - Esther van der Wal - René Tuin

Actief sinds 17 Juli 2013