Dag 5 - Reisverslag uit Svalyava, Oekraïne van YouSee-Zeewolde - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Svalyava, Oekraïne van YouSee-Zeewolde - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: YouSeeZeewolde

Blijf op de hoogte en volg YouSee-Zeewolde

24 Juli 2013 | Oekraïne, Svalyava

Maandag 22 Juli,
Op dit moment schrijven we dit stukje rond het kampvuur gezellig met de groep en een aantal jongeren van de gemeente van Svalyava met gitaarmuziek.
Een stukje ontspanning na een drukke, vermoeiende maar ook hele gezellige dag.
s' Ochtends om 10 uur waren we bij een weeshuis in de buurt. Zodra we binnen waren, vlogen de kinderen ons om onze nek.
Het was heel leuk om te zien hoe blij ze waren met onze aanwezigheid en met de kleine spelletjes die we met ze deden.
De kinderen vonden het geweldig om geschminkt te worden en hebben onze t-shirts beschreven met stiften.
Verder hebben we gesport, mime stukjes gedaan en muziek gemaakt.
Aan het einde van ons bezoek hebben we het weeshuis een televisie geschonken, waarmee Slavik de kinderen christelijke films kan laten zien.
Achteraf vertelde Slavik ons dat de televisie die wij geschonken hadden een maandsalaris kostte voor de mensen hier.
Na het weeshuis bezoek en na de lunch zijn we begonnen met het verven van het hek en de speeltoestellen van ons onderkomen.
Rond 17 uur zijn een aantal van ons naar een voetbalveldje gegaan om te voetballen. Al gauw kwamen er een aantal kinderen fanatiek meedoen.
s' Avonds hebben we een christelijke film gekeken en nu zitten we gezellig rond het kampvuur.

Monday 22 July,
On this moment we writing this story around the campfire with a nice group of people of the community of Svalyava and guitar music.
A piece of relaxation after a busy, tiring but nice day.
This morning at 10am we visited a orphanage nearby. The moment we stepped in the children ran into our arms.
It was nice to see how happy they were with our visit and the games we played with them.
The children loved the way we paint their faces and at there time, they have written on our YouSee-Zeewolde shirts.
We also did some sport activities, we showed some drama and made music for the children.
At the end of our visit we give the orphanage a new television, which Slavik can use for playing some Christian movies.
Slavik told us that the television we given away was a month salary for this people over here.
After the orphanage we had a lunch and we started to smarten up the fence and playing gear for children which are located here.
Around 5pm some of us played some soccer at a local soccer field. What's started small ended up with a lot of children from the neighborhood.
Tonight we watched a Christian movie with some of the people of Svalyava and now we sitting around the camp fire.

YouSee-Zeewolde

NL - Een groep jongeren uit de kerk de Schuilhof gaan aankomende zomer een bezoek brengen aan Svalyava, Oekraïne. EN - A group of young people will be visiting Svalyava, Ukraine this summer. Missie NL - Organiseren van verschillende activiteiten voor de gemeente in Svalyava, Oekraïne. EN - Organizing different activities for the community in Svalyava, Ukraine. Beschrijving Deelnemers / Participants: - Jenina Kingma - Berdien Kingma - Eric Wubs - Douwe Aikema - Robin van der Wal - Gerdien de Bruijne - Rianda Tuin - Peter Links - Bram Smit - Carla van Baardewijk - Mirjam Wubs - Lisette Folkersma - Theo Kalsbeek - Esther van der Wal - René Tuin